Musikkbarnehage

Musikken skal prege dagene i barnehagen vår. Et sted med sang og musikk tror vi vil bli et sted med liv og glede. Et sted med liv og glede, tror vi vil være et trygt og godt sted å være, for små og store. Glede og gjenkjennelse av musikk, er noe et menneske bærer med seg livet igjennom!

UTENDØRSKONSERTEN Ukentlig er avdelingene samlet til denne begivenheten. Som regel kan konserten oppleves i hundremeterskogen. Da er det sang, musikk, rim og regler. Ofte nyttes instrumenter plukket i skogen og alltid akkompagneres vi av fuglenes livlige sang.

ÅPEN SCENE Ved månedlige felles arrangement skal scenen være åpen for barn som har lyst til å bidra; vi ruller ut det røde teppet og sangfesten er i gang!

ÅRETS SPELLEMENN Barnehageåret avsluttes med en fest for hele familien, og gjerne hele slekta. Da har hele barnehagen forestilling. Her presenterer vi smakebiter fra det musikalske vi har jobbet med i året som gikk!

RIKSKONSERTENE og forestillinger på biblioteket bidrar til andre musikalske opplevelser.

Livet er mer enn musikk, men musikken kan formidle det aller meste i livet!